2014. május 15., csütörtök

Fanfiction

Nem tudom, hogy ki találkozott már, és ki nem a fanfiction szóval, de ha valaki nem tudja mit jelent az sem baj, mert leírom. Most ugyanis egy véleményt szeretnék írni a fanfictionokről amiket olvastam, és néhány oldalról, amin találtam őket.
A fanfictionök tulajdonképpen olyan rajongók által írt történetek, amik tévés, mozifilmes, képregényes, könyvbeli vagy bárhonnan máshonnan származó szereplők felhasználásával készültek. Hívhatnánk a fanfictionöket úgynevezett rajongói irodalomnak is. Ki lehet egészíteni a történeteket olyan szereplőkkel is akik az eredeti műben nem szerepelnek, ugyanígy bele lehet tenni plusz cselekményeket is, akár át is lehet írni, lényeg a témához való ragaszkodás.
Mivel én nagyon nagy Harry Potter rajongó vagyok, főként a HP fanfictionökről fogok írni. Igazából, más történet továbbírásai között nem is találtam olyant ami igazán tetszett volna. Próbálkoztam Gyűrűk Urához kapcsolódó sztorikkal is, de még nem találtam olyant köztük ami nekem igazán átjött volna.
Számos oldal van ahonnan lehet ilyenfajta Harry Potter-es továbbírásokat olvasni, de nekem mégiscsak van egy kedvencem ez a http://fanfiction.csodaidok.hu/
Ez az oldal könnyen kezelhető, rengeteg történet van rajta, ki lehet választani, hogy milyen szereplőről szeretnénk olvasni, milyen stílusú, vagy műfajú művet keresünk. Nagy a választék, sok az író, vannak kifejezetten jó történetek is, viszont hátránya az oldalnak, hogy kb. 2006-2010-ig élte virágkorát, ma már igazán kevés, és még annál is kevesebb minőségi történet kerül fel rá.
További HP fanfiction oldalak:
http://fanfic.hu/merengo/ szerintem a merengő sem rossz, de a sötétebb háttér az én szememnek kicsit zavaró
https://www.fanfiction.net/ ezen az oldalon én sosem tudtam kiigazodni, szerintem túl sok minden van rajta számomra túl kezelhetetlen
Rengeteg további fanfiction oldal létezik, fölösleges is felsorolni őket, a legtöbb angol nyelven fut, így nem is érteném teljesen a történeteket.
Van aki azt mondja, hogy a rajongói továbbírások, csak elrontják a történetet, olyan dolgokat kapcsolnak egy egy személyhez ami nem illik a jelleméhez, és ebben a véleményben is van valami.
De szerintem, ha gondosan megválogatjuk, hogy mit olvasunk el és mit nem, akkor sok érdekes dolgot találhatunk.
Ha az eredeti műhöz ténylegesen kapcsolódó sztorikat szeretnél találni, kerüld az OOC(out of character) és az AU(alternate univers) megnevezésekkel illetett történeteket. Azok sosem kapcsolódnak az eredeti művekhez, megváltoztatják a szereplők jellemét, bizonyos esetekben még a történet végkifejletét is.
Nekem személy szerint nagy kedvenceim a Tekergőkről, vagyis James Potterről, Sirius Blackről, Remus Lupinról és Peter Pettigrewról szóló történetek.
Lényeg a lényeg, imádom a Harry Pottert és majdnem mindent ami hozzá kapcsolódik!
Harry Potter forever!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése